torstai 2. lokakuuta 2014

Here we go again!


Pitkä postaustauko, vaikka kauheesti on tapahtunut. Parin kuukauden aikana on vietetty 3 viikkoa Hollannissa, tehty yksi opinnäytetyö ja hankittu harjoittelupaikka. Hollannista. Kyllä.

Long time no blog posts even though a lot has happened.During the past 2 months I spent 3 weeks in Holland, finished my Bachelor thesis and got an internship place. In Holland. Yes.



Kesällä sain tutun kautta tietää yhdestä harjoittelupaikasta tapahtuma-alalla Amsterdamissa. Sain suosittelijan, laitoin hakemuksen, menin haastatteluun ja sain paikan! Oltiin R:n kanssa juuri Rosadan outlet-kylässä kun sain puhelun, että olen saanut paikan. Pääsi kyllä pari ilon kiljahdusta ja hetkeen ei uskaltanut mennä kauppoihin etten euforioissani osta koko paikkaa tyhjäksi. Tällä hetkellä istun Helsinki-Vantaan lentokentällä, mukana kauhea määrä tavaraa ja perhosia vatsassa.

In the summer I found out about an internship possibility via a friend in Holland. I got his recommendations (thank you!), applied, went to an interview and got the place! We were in the Rosada outlet village when I got the call that I got the place. I might have screamed a bit and I didn’t want to go to the shops in a while since there was a possibility that I just buy everything because of the euphoric feeling. At this very moment I am sitting at the Helsinki-Vantaa airport with a lot of luggage and butterflies in my stomach.



Lähteminen oli tällä kertaa helpompaa, jos vertaa Barcelonaan lähtemistä. Noin niin kuin henkiseltä kantilta. Aamulla pystyin jopa seisoa suorassa ja puhua ilman että meinaa tulla oksennus, mikä oli silloin 1,5 vuotta sitten lähellä, hehheh. Onhan se tietysti todella inhottavaa sanoa perheelle ja ystäville ”nähdään ehkä viiden kuukauden päästä”, mutta minkäs teet. Pakkaaminen taas oli aikamoinen haaste. Tällä kertaa ei voinutkaan pakata pelkkiä shortseja mukaan, vaan esimerkiksi 3 takkia.. Tuleekohan mulle kuuma Amsterdamissa, kun siellä on lähemmäksi 20 astetta lämmintä ja mulla on untuvatakki päällä? ;)

It was easier to leave this time comparing to leaving for Barcelona. I mean mentally. In the morning I was able to stand up straight and didn’t have the need to vomit, like 1,5 years ago, hah. But of course it is more than horrible to say goodbyes to your loved ones. Family and friends. But what can you do. Packing on the other hand was way harder since I had to pack something else than shorts, too. Like 3 jackets for example. I wonder if I will be sweating in Amsterdam where it is nearly 20 degrees and I’m wearing my thickest winter jacket.. ;)



Nyt lähden vielä syömään kakkosaamupalan ennen lentoa, palataan asiaan Hollannin päässä. Tarkotuksena olisi pitää samantapaista päiväkirjatyyppistä blogia tämän työharjoittelujakson ajan, mitä Barcelonassakin kirjoittelin. Katsotaan miten käy!

Now I’ll go and eat m second breakfast this morning before the flight. Next time when you here from me I’ll be in Holland. My idea is to write this blog in the same way as I did in Barcelona, a diary kind of a blog. We will see how I’ll manage!





Tot ziens! ;)

1 kommentti:

  1. You have an awesome blog! I'm going to enjoy reading it. Definitely following!
    very beautiful photos. Thanks for sharing
    From Ice Bucket Challenge

    VastaaPoista