sunnuntai 11. elokuuta 2013

Days 178&179: Frankfurt

18.-19.7.2013

Aamulla hyvästeltiin Birte ja Ray ja lähettiin juna-asemalle. Berliini oli kyllä ihan huippu paikka, pakko päästä uudestaan! Ihan vaan pelkästään jo Birten takia :) Ja oli muuten ihana päästä kaikkien keskiaikaisten kirkkokaupunkien jälkeen vähän modernimpaan ympäristöön ;)

The next morning we said goodbye to Birte & Ray and went to the railway station, once again. Berlin was a great place, I really need to go back again! Also just because of Birte :) And btw, it was quite nice to go in a modern city after all the mid-eval church towns... ;)

Matka jatkui kohti Frankfurtia, joka onkin mun viimenen kohde ennen Goesia! Saavuttiin Frankfurtiin iltasella, heitettiin kamat maailman kuumimpaan hostellihuoneeseen ja lähettiin keskustaan. Käytiin syömässä vähän aasialaista sapuskaa, käveltiin ympäriinsä ja lopuksi vielä oluilla ennen kun suunnattiin hostellille takasin nukkumaan!

Our next destination was Frankfurt, and for me it was the last one before Goes! We arrived around six o'clock to our hostel, left our bags there and headed to the city. We had some Asian food, walked around the center, had a beer and went back to the hostel to sleep!

Pikkuhiljaa alko reissu vähän väsyttämään! / At this point I was a bit tired from the one-month train traveling..
Saksalaista maalaismaisemaa junasta katsottuna / German country side, pic taken in the train
Oli vähän lämmin illalla... / It was pretty warm in the evening...
Kauppakeskus /  Shopping center
Kalja / Beer
Seuraavana päivänä jatkettiin keskustassa kiertelyä ja shoppailua. Lounaan jälkeen Anna lähti käymään läheisessä Kronbergin kylässä, mutta me jäätiin Riikan kanssa vielä Frankfurtiin pyörimään. Alkuillasta tavattiin Annan vaihtarikaveri Nathalie ja käytiin syömässä perinteisessä saksalaisessa ravintolassa. Söin perunoita ja "vihreää kastiketta", jotain yrtti-jugurttikastiketta se oli ja sairaan hyvää! Kastike oli siis kylmää, joten sopi erinomaisesti kuumaan kesäpäivään. Kyytipojaksi maistettiin paikallista kuuluisuutta, eli omenaviiniä kuplilla joka ei kuitenkaan ole siideriä. Ota tosta sitten selvää, hyvää oli kuitenkin.

The next day we continued our Frankfurt city tour and shopping, haha. After lunch Anna left to visit a city called Kronberg but we stayed in Frankfurt with Riikka. Early in the evening we met Anna's exchange friend Nathalie and went to have dinner with her in a German restaurant. I had potatoes with "green sauce", a herb-yoghurt sauce. The sauce itself was cold, which fit the hot summer day perfectly! With the food we tasted the local famous drink, apple wine with sparkles but that is not cider. Ok, it was delicious anyway!

Raflasta suunnattiin kohti Main Toweria, jonka katolle pääsi superhissillä hintaan 3,5€, ei paha. Hissi nousi sekunneissa 200m korkeuteen ja ulkona avautu aika uskomattomat näkymät! Otettiin paljon kuvia ja fiilisteltiin maisemia hyvän aikaa, kunnes suunnattiin takas alas katsomaan auringonlaskua joenrantaan. Sieltä jatkettiin vielä vanhaan kaupunkiin oluille, jonka jälkeen minä ja Riikka mentiin hotellille ja Anna jäi vielä turisemaan Nathalien kanssa pariksi tunniksi. Niin vaan koitti mun InterRailin viimeinen päivä, mihin meni 1kk!? huhhuh..

After the restaurant we walked to the Main Tower of Frankfurt. You can get to the roof of it for the price of 3,5€, not bad I think. The elevator took us to 200 meters and the view was preeeetty amazing! We took a lot of pictures and just joyed the view for a good while before going back down to see the sun set by the river. Then, we went to have a beer in the old town and after that me and Riikka went back to the hostel, when Anna and Nathalie still stayed in the city to chat for a couple of hours more. And so, the last day of my InterRail was done! Where did one month go!!? I can't believe it..

Ihanat Nathalie ja Anna :) / Lovely girls, Nathalie and Anna :)